PORTALE PARTNERÓW

Akcja serwisowa obejmująca 324 tys pojazdów

MOTORYZACJA

Written by:

BMW jest jedną z kilku najpopularniejszych marek motoryzacyjnych pochodzenia niemieckiego. Sytuuje się w segmencie premium i od wielu lat funkcjonuje na rynku międzynarodowym, ciesząc się dobra renomą i ugruntowana pozycją. Marka znana jest z wysokich standardów przeprowadzania testów, przy ogromnej skali produkcji nie da się jednak uniknąć pojawiania się wad i usterek w nowych modelach. W przypadku wystąpienia takich problemów, firma informuje o kłopocie klienta i ogłasza tak zwaną akcję serwisową, która nazywana bywa również akcją przywoławczą. Takie działanie służy nie tylko uniknięciu uszczerbku na dobrej opinii marki i jej renomie, ale również wynika z obowiązujących przepisów prawnych, które nakładają na producenta ten obowiązek. W Polsce kwestie te nadzoruje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który na swojej stronie internetowej publikuje do powszechnej wiadomości i wglądu dane na temat pojazdów, których dotyczą usterki.

 

Akcja serwisowa BMW związana z usterkami modułu Exhaust Gas Recirculation (skrócie: EGR) ma bardzo dużą skalę. Na terenie Europy obejmuje 324.000 samochodów (jak informuje: https://motoryzacja.wnp.pl/europejska-akcja-przywolawcza-bmw-obejmie-324-tys-samochodow,328360_1_0_0.html), w tym 96.000 w Niemczech i około 20.000 w Polsce. Informację o na temat akcji można pozyskać we wszystkich autoryzowanych serwisach (ASO) marki oraz na infolinii lub poprzez internetowy formularz kontaktowy. Zaproszenie do udziału w bezpłatnej diagnostyce, którą obejmuje akcja serwisowa BMW, wysyłane jest również pisemnie w formie korespondencyjnej pod adres osoby, która kupiła auto w salonie. Warto pamiętać zatem, że informacja na piśmie nie trafi do nas, jeżeli kupowaliśmy swój samochód z tak zwanej drugiej reki.

 

Usterka EGR dotyczy części silników wysokoprężnych diesela i polega na ryzyku wystąpienia wycieku glikolu z chłodnicy układu, który odpowiedzialny jest za recyrkulację spalin. Zadaniem EGR jest odpowiednie dawkowanie spalin do komór spalania, dzięki czemu finalnie mniej azotu trafia do powietrza atmosferycznego. Pęknięcie modułu grozi wyciekami glikolu, a w konsekwencji rozżarzeniem jego cząsteczek, które połączą się z osadami powstałymi z sadzy. Może również dojść do wystąpienia nadtopień plastiku w obrębie obudowy kolektora ssącego. Akcja serwisowa BMW polega na dokładnej diagnostyce układu recyrkulacji spalin i ewentualnej wymianie wadliwych komponentów. Dla właściciela samochodu jest to całkowicie bezpłatne. Wszystkie koszty weryfikacji, dokumentacji oraz naprawy leżą po stronie producenta. W niektórych przypadkach możliwe jest skorzystanie z samochodu zastępczego.

Comments are closed.