PORTALE PARTNERÓW

Kampania serwisowa marki BMW

MOTORYZACJA

Written by:

Samochody BMW od zawsze robiły ogromne wrażenie na miłośnikach motoryzacji. Zachwycają niepowtarzalnym designem, nowoczesnymi technologiami wykorzystywanymi podczas ich produkcji, jak również komfortem podróżowania. Nie można się zatem specjalnie dziwić, że kolejne ich modele cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem potencjalnych klientów. Koncern BMW znany jest z tego, że przykłada ogromną uwagę do jakości swoich samochodów i wydawać by się mogło, że dzięki temu są one idealnie dopracowane i niemal bezawaryjne. Niestety, nawet najlepszym zdarzają się potknięcia, zwłaszcza jeśli na rynek rokrocznie wprowadza się miliony aut.

 

Szeroko rozpowszechniona akcja techniczna

Bawarski koncern w związku z wadliwą konstrukcją układu recyrkulacji spalin, który to standardowo montowany był w samochodach wyposażonych w wysokoprężne czterocylindrowe, jak również sześciocylindrowe silniki, stanął przed trudnym pytaniem, co zrobić z setkami tysięcy pojazdów posiadających felerny moduł EGR. W obliczu doniesień z Korei Południowej o stających w płomieniach samochodach BMW, decyzja mogła być tylko jedna i nie czekano długo z jej ogłoszeniem. Początkowo jedynie na kontynencie azjatyckim ruszyła kampania serwisowa BMW, mająca na celu skontrolowanie prawidłowości działania układu recyrkulacji spalin. Do serwisów wezwano blisko 106 tysięcy aut poruszających się po Korei Południowej, obarczonych ryzykiem usterki. Szybko okazało się, że koncern nie zaprzestanie tylko na tym. Także w Europie ruszyła prewencyjna akcja BMW, w wyniku której kontroli poddawane są także auta europejskie. Przyjmuje się, że akcją techniczną na całym świecie zostanie objętych około 1,6 miliona samochodów wyposażonych w wadliwy moduł EGR.

 

Moduł EGR – co to jest i dlaczego się psuje

Z uwagi na troskę o środowisko naturalne nowoczesne samochody muszą być wyposażone w układ zmniejszenia zanieczyszczeń znajdujących się w spalinach. W modelach BMW wyposażonych w silniki wysokoprężne to zadanie spełnia moduł EGR. Niestety okazało się, że w niektórych pojazdach następuje wyciek glikolu z chłodnicy układy recyrkulacji spalin i jego łącznie z resztkami oleju napędowego, które znajdują się w spalinach. Może to być poważne w skutkach i w pojedynczych przypadkach prowadzić do zapłonu samochodu. Aktualnie trwająca akcja serwisowa BMW ma na celu kontrolę pojazdów, w których zastosowano ten rodzaj modułu. Jeśli okaże się, że działa on wadliwe, zostanie wymieniony na nowy. Serwis BMW dokłada wszelkich starań, aby proces kontroli i ewentualnej wymiany części przebiegał sprawnie i bez najmniejszych problemów. Jeśli zajdzie taka potrzeba, na czas naprawy klienci serwisu będą mieli zagwarantowane auto zastępcze. Dowiedz się więcej na: https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/serwis-oferta-specjalna.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *